Добре дошли в света на Моите нещица!
Надявам се да ви доставя малко радост, така както вие го правите за мен с посещението си. Приятно разглеждане и ... благодаря, че се отбихте!

Начална страница

събота, 2 април 2011 г.

Кошничка за великденско яйце.

     Здравейте!
Наближи ли Великден, започвам да плета кошнички за великденски яйца. Например като тази, плета я отдавна и още се харесва. : )
   Ако ви харесва, ето я и схемата за плетене :
   Лесна, бърза, ефектна, но за да стои изправена трябва да се колоса. Аз колосвам с брашно. Рецептата е следната ( обикновено го правя "на око", но сега ще използвам приблизителни мерки) :
250 мл вода слагам да заври, към нея прибавям с непрекъснато бъркане предварително разтворено в малко студена вода 2 супени лъжици брашно. След завиране свалям от огъня и оставям да изстине. Също като крем нишесте :))) След това в така получения крем потапям кошничките, после ги изтисквам хубаво, придавам им желаната форма и ги оставям да съхнат. При необходимост процедурата се повтаря.
               Приятен ден!

13 коментара:

  1. Супер е кошничката! Малка и многосладка - и аз имах такава кошничка, но друг я беше плел - за съжаление аз с това не смея да се захвана.
    Но е страхотно и много красиво!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна е кошничката,много е сладка!

    ОтговорИзтриване
  3. Много е хубава, а с панделката става много кокетна! Де да можех и аз да плета :).

    ОтговорИзтриване
  4. Винаги ми е било супер интересно да разбера тайната на колосването :) Беше ми много интересно да прочета как става:) А кошничката е много сладка:) ех...

    ОтговорИзтриване
  5. Много хубава идея! Харесва ми тази кошничка. Благодаря за рецептата за колосване. И аз понякога трябва да колосвам моите неща и го правя със захар. От брашното не побелява ли като изсъхне? Най-добре е да се купи кола, но до сега не съм видяла някъде да се продава.

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря на всички!
    Деси, не побелява! Знам,че се колосва и със захар, но съм колосвала и шапки и си мисля, че със захар ще лепне :). Освен това с брашно съм колосвала не само изделия от памучна прежда, но и от изкуствена и смес, та дори и цветни. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Еха страхотна кошничка, възхищавам се на хора които умеят да плетат по всякакъв метод и шият гоблени, аз обаче така и не се научих в нито една област, даже с гоблените резултата беше ужасен...... надявам се да ни показваш още страхотни неща.

    ОтговорИзтриване
  8. МНОГО ХУБАВА КОШНИЧКА.

    ОтговорИзтриване
  9. не мога да разбера схемата бихте ли ми помогнали

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте, тъй като съм начинаеща,искам да попитам:как да се ориентирам кой номер конци са подходящи за даден модел (сълфетка, кошничка като вашата и др).Моля Ви за съвет и много благодаря предварително ��

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви, че отделяте от времето си, за да посетите моя блог!Ценя високо мнението ви! Приятен и успешен ден!